Zostań doskonałym pedagogiem !

Drukuj PDF

BANERgim302

JEST WIELE DZIECI POTRZEBUJĄCYCH POMOCY, KTÓREJ UDZIELIĆ MOGĄ WŁAŚNIE STUDENCI KIERUNKÓW PEDAGOGICZNYCH

 

POKAŻCIE, ŻE WASZE STUDIA SĄ BARDZO POTRZEBNE
 I PRZYDATNE INNYM.

  

DRODZY STUDENCI !!!

 Zdecydowaliście się na studia pedagogiczne. Jak się okazuje, absolwenci tych dziedzin są coraz bardziej potrzebni społeczeństwu. Jednak by być cenionym w tej dziedzinie, z korzyścią dla siebie i innych wykonywać swoją pracę, trzeba doświadczyć realiów przyszłego zawodu, poznać swoje możliwości, nauczyć się słuchać swoich podopiecznych – innymi słowy: zebrać doświadczenie, które z dobrych „teoretyków” zamieni Was w „doskonałych” praktyków.

Taką możliwość daje Wam współpraca z Publicznym Gimnazjum nr 30 w Łodzi i pomoc w procesie edukacji udzielona jego podopiecznym.
gim30logo

www.gim30.edu.lodz.pl

To szkoła godnie kontynuująca prawie stuletnią tradycję Szkoły Podstawowej nr 66, w której panuje niepowtarzalna atmosfera, zbudowana dzięki współpracy nauczycieli - kompetentnych, serdecznych, gotowych służyć pomocą i radą oraz uczniów - odpowiedzialnych, dobrze wychowanych i związanych ze sobą.

 Gimnazjum nr 30 to szkoła, której jednym z podstawowych form działania jest

PROWADZENIE ODDZIAŁÓW INTEGRACYJNYCH
CZYLI PRACA Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH

I właśnie pracując z tymi dziećmi, pomagając im w nauce oraz wspomagając ich rozwój psychospołeczny macie okazję zdobycia niepowtarzalnych doświadczeń, które zaprocentują w przyszłej pracy zawodowej oraz pomogą Wam lepiej zrozumieć sens i potrzebę studiów, na których obecnie jesteście. Poza tym, radość dzieci i ich rodziców, jaką może przynieść Wasza pomoc jest niewspółmiernie większa niż jakiekolwiek inne „formalne” korzyści, które możecie w ten sposób uzyskać.

uczenie-sie

Jest wiele dzieci, z którymi trzeba spędzić trochę czasu, pomóc w nauce i odrabianiu lekcji, pokazać jak uczyć się pewnych rzeczy czy też zwyczajnie wysłuchać i wspólnie znaleźć rozwiązanie dla problemów tych młodych ludzi – co nie zawsze jest możliwe dla ich rodziców. Poniżej przedstawiamy tylko kilkoro z tych najbardziej potrzebujących właśnie Ciebie:

boy1

Maciek- 14 lat

„ i tak się nie uda … „

 Ma zaburzenie zachowania i emocji współwystępujące ze zdiagnozowanym zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi.

Dlaczego Twoja pomoc jest potrzebna:

  • - jego poziom rozwoju umysłowego jest poniżej przeciętnej dla wieku,
  • - jako uczeń jest impulsywny i wybuchowy,
  • - jego rozwój jest nieharmonijny, przewaga inteligencji bezsłownej,
  • - ma trudności w przeprowadzaniu pamięciowo operacji matematycznych,
  • - słabo rozumie różne sytuacje i normy społeczne,
  • - charakteryzuje go niedojrzałość społeczno - emocjonalna
  • - ma zaburzoną analizę wzrokową i percepcję słuchową
  • - występuje u niego obniżone tempo czytania
  • - ma bardzo duże zaległości w programie szkolnym.

 Wychowuje go samotny ojciec, który jest bardzo ZA tym, aby ktoś w domu pomógł mu w zwykłym opanowaniu Maćka przy lekcjach. Wskazaniu metod robienia notatek, pracy z książką itp. Jako typowe dziecko z ADHD Maciek nie doprowadza zaczętych rzeczy do końca lub w ogóle nie podejmuje wysiłku - bo " i tak się nie uda"....

--------------------------------------------------------------------------------------------------

boys

Bliźniaki Klaudiusz i Krystian- 13 lat

„bo wcześniej pomagała mama ...”

 Oboje posiadają bardzo podobnie brzmiące orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego: upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim.

 Potrzebują Twojej pomocy bo:

  • - występuje u nich dysharmonijny rozwój poszczególnych funkcji,
  • - przeważa u nich inteligencja słowno-pojęciowa nad praktyczną,
  • - mają zaburzony proces analizy, syntezy i organizacji wzrokowo- ruchowej postrzeganego materiału, treści,
  • - mają osłabione funkcjonowanie pamięci wzrokowej bezpośredniej,
  • - występuje u nich osłabiona spostrzegawczość i umiejętność rozpoznawania elementów charakterystycznych dla znanych przedmiotów,
  • - mają zaburzoną analizę wzrokowa materiału literowego,
  • - charakteryzuje ich obniżony poziom sprawności motorycznej o kilka lat,
  • - czytają poprawnie, mają jednak trudności ze zrozumieniem tekstu i udzieleniem odpowiedzi na pytania z nim związane,
  • - mają trudności z rozpoznaniem i wskazaniem części mowy i części zdania, porządkowaniem według kolejności zdarzeń,
  • - nie radzą sobie z dokonywaniem operacji na ułamkach, nie opanowali algorytmu dzielenia pisemnego,
  • - mają trudności z analizowaniem trudnych poleceń (trauma po ciężkim wypadku matki, nasiliła te trudności).

 Wychowuje ich i jeszcze trzeciego syna samotna matka, która po ciężkim wypadku i porażeniu prądem, czego świadkami byli chłopcy (sami reanimowali matkę, będącą już w śmierci klinicznej), utraciła zdolność prawidłowego czytania i pisania. Sama od początku wszystkiego się uczyła. Potrzebna pomoc w motywowaniu chłopców do pracy, pokazania im że można samodzielnie z wykorzystaniem dostępnych przedmiotowych książek zrobić prace itp   - „bo wcześniej pomagała mama ...”

--------------------------------------------------------------------------------------------------

boy2

Kamil -13 lat

„bo wszyscy odchodzą …”

 Chłopiec po wielu bardzo trudnych przeżyciach z ogromnymi deficytami w nauce i rozwoju: „granica między normą a upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim”.

Pilnie potrzebna Twoja pomoc, gdyż:

  • - wszystkie funkcje chłopca są obniżone w stosunku do wieku życia,
  • - ma bardzo ubogi zasób wiedzy ogólnej,
  • - występują u niego obniżone procesy spostrzegania wzrokowego – ma trudności z określeniem znaczenia słowa,
  • - ma obniżone rozumowanie arytmetyczne i logiczne,
  • - charakteryzuje go wolne tempo uczenia się,
  • - jego sprawność manualna jest obniżona o kilka lat,
  • - występuje u niego obniżony rozwój percepcji słuchowej w zakresie syntezy fonemowej oraz różnicowania wyrazów,
  • - ma zaburzoną analizę wzrokową na materiale literowym,
  • - charakteryzuje go bardzo słaba technika czytania, czyta niepewnie z zaburzeniem rytmu  i melodii czytania, nie rozumie przeczytanego tekstu.

 Chłopiec jest wychowywany przez słabo-słyszącą babcię, gdyż rodzice po urodzeniu porzucili go, przez co był bardzo słabo stymulowany w okresie dzieciństwa. Jak by tego było mało to kilka lat temu stracił starszą siostrę, która zmarła na raka. W krótkim czasie nastąpiła również śmierć jego dziadka – wszystkie te zdarzenia chłopiec przeżył bardzo ciężko - do tej pory jest w traumie i depresji. Ma ogromne deficyty w nauce – pilnie potrzeba mu pomóc. Tu najlepiej by się sprawdziła dziewczyna, która z nim posiedzi, poczyta, popisze - porobi ćwiczenia gramatyczno- ortograficzne  itp.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Takich dzieci jest dużo, dużo więcej …

 
To właśnie dla nich studiujecie. Uczycie się im pomagać i odnajdywać swoją drogę w świecie, który z trudem toleruje ich odrębność.

 

Jeżeli chcesz pomóc - zgłoś się jako wolontariusz:

 

Bezpośrednio do Dyrekcji Gimnazjum nr 30

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

koordynatora działań , pani Agnieszki Szymańskiej

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

lub

do Pawła Klepczarka (WSEZiNS)

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

(pomoc w nawiązaniu bezpośredniego kontaktu z pracownikami Gimnazjum)